KIRSEBERG. Den 7 maj höjdes hastighetsgränsen på Kirseberg. Där hastighetsgränsen har varit 30 kilometer i timmen är...
Läs hela artikelnÖPPET HUS. Bäckahästens Träffpunkt för pensionärer på Hallasvängen 25 har öppet hus onsdagen den 29 maj, klockan 13–16. Då bjuder man på fika...
Läs hela artikelnSPORT. Under tidigt 80-tal bestämde sig några eldsjälar från Smålandsstenar att grunda en förening för...
Läs hela artikelnI år är det tio år sen jag var i Afrika. När jag bläddrar bland mina foton kommer minnena tillbaka.Det var ett "Ronja...
Läs hela artikelnEVENEMANG. Förra våren arrangerades Halmstadgillet för första gången. Arrangemanget blev uppskattat av besökarna och på ...
Läs hela artikelnPÅ SPRÅNG. Att alla norrmän går på tur är ett vanligt talesätt. Men även i Halmstad är det många som uppskattar...
Läs hela artikelnVi pantade som aldrig förr under förra året. I Ödeshög ökade pantningen med hela 28 procent jämfört med året innan....
Läs hela artikeln120 elever repeterar på Vätternskolan inför vårens sagolika höjdpunkt. Den 26 maj går konserten En sjusärdeles resa av...
Läs hela artikelnSÖLVESBORG Sedan mitten av 90-talet har rådgivning till nyföretagare skett genom föreningen Startveven i Sölvesborg....
Läs hela artikelnKRISTIANOPEL. Den nystartade Kristianopels Ryttarförening invigdes den 11 maj med tårta och bandklippning. På...
Läs hela artikeln

loading...