HÄSSLEHOLM. Bland de 33 skånska kommunerna är det bara Vellinge och Sjöbo som har färre avgångar än Hässleholm bland de ...
Läs hela artikelnVEJBYSTRAND. I förra Lokaltidningen kunde ni läsa om Lars Sturesson som skickade tråden till Kerstin Lindgren med...
Läs hela artikelnI år är det tio år sen jag var i Afrika. När jag bläddrar bland mina foton kommer minnena tillbaka.Det var ett "Ronja...
Läs hela artikelnKULLTORP. Den 25 maj öppnar High Chaparral för säsongen och 2013 är ett år som introducerar ett par nya idéer;...
Läs hela artikelnSÅNG. Körsången kommer att ljuda i hela stadskärnan på lördag när Körsläppet anordnas. Drygt tjugo körer från Halmstad...
Läs hela artikelnORIENTERING. I fjol när O-ringen anordnades sprang stora delar av världseliten i centrala Halmstad. På söndag finns det ...
Läs hela artikelnBAL. I lördags var det dags för Mjölby gymnasiums studentbal. Det var en stor skara människor som samlades i...
Läs hela artikelnEfter den traditionella baldansen i Motala ishallen, anlände studentparen till Motala hamn med båt, för att därefter...
Läs hela artikelnKARLSKRONA. Just nu säljs och köps många hus i Karlskrona. Därför har Länsförsäkringar utökat med ytterligare en...
Läs hela artikelnRONNEBY Albin Tofft är denna veckas sportstipendiekandidat. I augusti fyller han 14 år och kan redan nu räkna sig som...
Läs hela artikeln

loading...