Säng/VaggaNär barnet är nyfött gör det inget om sovutrymmet är litet och trångt eftersom det påminner om tiden i mammas mage. När du ...
2010-09-08 | Läs hela artikeln

|
FRÅGA: Hej! Min man och jag har varit gifta i nästan 20 år och har två barn tillsammans. Min man har varit gift tidigare och har en son från det...
2010-09-07 | Läs hela artikeln

|
MAT. Under sitt första år tredubblar ett barn sin vikt. Det är därför viktigt att se till att maten barnet får i sig inte bara är god utan...

|
KÄMPE. Dröm om morgondagen, minns gårdagen, lev i dag. Så står det på familjen Roslinds vardagsrumsvägg i villan i Bjuv. Orden har en...

|
NÖJE. "Du hänger ut dig själv." "Detta kommer att bli illa för din yrkeskarriär." Angela Kingberg fick många negativa reaktioner, men hon hade bestämt sig – hon skulle medverka i tv-serien...

TEST. Den här Spark-stöttingen eller hjulförsedda minicontainern är vardagspraktisk som få. Man kommer lätt i och ur den genom de fyra höga dörröppningarna och sitter riktigt bekvämt...
2010-09-06 | Läs hela artikeln

BILNYTT. Fiats lilla 500 med en gammaldags design påminnande om den på 1950-talet Fiat 500 lockar köpare. Den italienska biltillverkaren fortsätter därför på nostalgilinjen och utvecklar nu en kombiversion av...

Portioner: 4ProPoints värde/port: 10Ingredienser:500 g laxfilé 2 tsk olivolja1 röd chilifrukt2 vitlöksklyftor2 msk basilika700 g potatis Haricots verts Salsa verde25 g babyspenat 1/2 kruka basilika1/2 kruka persilja 1 ...

FRÅGA: Jag har en fråga som kanske är lite konstig. Jag tycker att jag har det alldeles för bra! Efter flera år med dålig ekonomi, ett trassligt förhållande och ofrivillig barnlöshet samt...

BILNYTT. Det är inte den gediget strikta designen som gäller hos Mercedes-Benz numera. Nej, företaget vill sudda bort bilarnas gubbstämpel och locka till sig yngre köpare med hjälp av häftigare design,...

FÖRSÄKRINGAR. Barnförsäkringen fungerar som ett komplement till det allmänna socialförsäkringssystemet om barnet skulle bli långvarigt sjuk eller få en bestående skada på grund av...

PROVKÖRD. Sydkoreanska Kia, som ingår i Hyundai-koncernen, har under de senaste åren jobbat mycket med design och färg- och materialval för att deras bilar ska locka de kräsna europeiska bilköparna. Den ...
2010-09-05 | Läs hela artikeln

TILLBAKABLICK. Dagens mode har hämtat mycket av sin inspiration från 1970 och -80-talen. På 70-talet var jeansen precis som nu omåttligt populära. De skulle gärna kombineras med platåskor för att ...
2010-09-05 | Läs hela artikeln

BARN. Nu är det hög tid att rusta sig för dagis och förskola. Denimtrenden med slitstarka och användbara plagg för barn håller i sig. Samtidigt finns en lantlig stil med inslag av folkromantik och en...
2010-09-04 | Läs hela artikeln

Portioner: 4ProPoints värde/port: 8Ingredienser:2 dl fullkornsris 4 dl kycklingbuljong 250 g kycklingfilé 150 g kryddig mager korv max 9% 1 tsk matolja 1 grön paprika 1 gul paprika 1 rödlök 1...
2010-09-03 | Läs hela artikeln

STILMIX. Höstens modescen bjuder på blandade stilar. Den bohemiska looken och lager på lager dröjer sig kvar, men får hård konkurrens av den välklädda stilen. Färgerna drar åt det...
2010-09-02 | Läs hela artikeln

Josefin Crafoord som hittills mest varit känd som programledare och artist. Numera är hon även sko- och väskdesigner för märket Fashion By C. Vad är unikt med just din design?– Jag utgår...

FRÅGA: Min tonåring (13 år) har träffat en kille i samma ålder som hon nu har frågat mig om hon får sova över hos. Nu undrar jag när det är läge att börja prata ?blommor och ...

BOSTAD. I dag råder en stor brist på hyresrätter, vilket i sin tur skapar förutsättningar för en växande marknad för andrahandskontrakt. Detta på gott och ont enligt Evalena Agertoft som...

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Konst som golvar besökarna